حمل و نقل عمومی در موناکو (قسمت دوم)

برای آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی شهر موناکو و دیدن بزرگ‌ترین مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک مونت‌کارلو مسیرهای جالب این مسابقه جذاب، سفر به موناکو را فراموش نکنید.

حمل و نقل عمومی در موناکو (قسمت دوم)

با توجه به اندازه نسبتا کوچک شهر، گشتن در موناکو دشوار نیست. گزینه‌های مختلف حمل و نقل عمومی در دسترس هستند، حتی استفاده از اتوبوس قایق، و پیاده‌روی هم امکان‌پذیر است. از سوی دیگر، رانندگی با ماشین شخصی اغلب دردسرساز است، زیرا فضای پارکینگ‌ها به شدت محدود بوده و به طور کلی ترافیک سنگین است و حتی جاده‌ها در طول برگزاری مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک مونت‌کارلو، بخشی از مسیر به شمار می‌روند.

اگر قصد کرایه کردن یک تاکسی در موناکو را دارید، نمی‌توانید به راحتی با صدا زدن در خیابان تاکسی بگیرید. در عوض، شما می‌توانید با تماس با دفاتر رزرو یا رفتن به یکی از صف‌های تاکسی، ماشین کرایه کنید. شما می‌توانید نقشه مربوط به مکان صف تاکسی‌ها و تلفن دفاتر تاکسی را در وب‌سایت اعتبار تاکسی موناکو ببینید.

خدمات ارائه‌شده توسط تاکسی‌ها، فقط محدود به فرانسه نمی‌شود، بلکه شامل سفر به بیشتر نقاط فرانسه، ایتالیا، سوئیس و حتی اسپانیا می‌شود، البته هزینه‌ها را به طور کامل دریافت می‌کنند. به عنوان مثال، سفر ۳۰ دقیقه‌ای به فرودگاه نیس، حدود ۴۱۹,۰۰۰ تومان هزینه در بر دارد.

تاکسی فورد تریدینگ نسل جدید تاکسی‌ها: تاکسی آینده با افزایش فضا، عملکرد و قابلیت CNG / LPG

تاکسی فورد جدید (Transit Connect) در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد. این تاکسی با داشتن فضای مناسب برای حمل و نقل مسافران همچنین جا به جایی محموله‌ها و هزینه‌های کم، بسیار مقرون به صرفه است.

این ماشین دارای یک موتور ۴ سیلندر با باک ۲/۵ لیتری بوده و با استفاده از سوخت بهینه گاز طبیعی و گاز مایع باعث پاک شدن هوا می‌شود.

همه خطوط ریلی درون زمین قرار دارند و هیچ خط ریلی در روی زمین دیده نمی‌شود. این خطوط ریلی اولین بار در سال ۱۸۶۸در شهر وینتمیگلیا در ایتالیا افتتاح شد. در ایتالیا دو ایستگاه اصلی به نام‌های موناکو و مونت کارلو وجود دارد که البته استفاده ازهیچ‌کدام از آنها معمول و متداول نیست. این خطوط ریلی با یک خط ریلی دیگر تقویت شده‌اند که درون تونل‌های زیرزمینی در دو مرحله ساخته شده است.

اولین بار در سال ۱۹۶۴ ،۳۵۰۰ تونل مترو عمدتا در مرز فرانسه به ایستگاه مترو مونت کارلو افزوده شد. همچنین در سال ۱۹۹۹ تونلی به طول ۳ کیلومتر به این ایستگاه افزوده شد و هم‌اکنون ایستگاه ریلی بر روی زمین نیز توسعه یافته و مدارس و هتل‌ها و مراکز بازرگانی در مساحتی در حدود چهار هزار هکتار را در بر می‌گیرد. در این ایستگاه همچنین قطارهای بین‌المللی (از جمله TGV فرانسه) و قطارهای منطقه‌ای (TER) فعالیت دارند.

پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در اطراف موناکو، بدون هیچ مشکلی امکان‌پذیر است و شما را از مشکلات موجود رهایی می‌دهد. در حقیقت، شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت، اطراف شهر را با پای پیاده دور بزنید.

علاوه بر این، چندین پله برقی و آسانسور در سراسر شهر وجود دارد که به شما برای عبور از مسیرهای پرشیب و کوهستانی کمک می‌کند و سفر شما با پای پیاده یا با دوچرخه را راحت می‌کند. شما می‌توانید به وب‌سایت خدمات عمومی مراجعه کرده و نقشه مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری محلی و همچنین اطلاعاتی به روز را در مورد بسته شدن مسیرهای شلوغ به دست آورید.

داشتن و راندن یک ماشین در پیست مشهور رانندگی و اتومبیل‌ها، اصلا توصیه نمی‌شود، زیرا پارکینگ رایگان محدود بوده و به دلیل تراکم بالای جمعیت، ترافیک در آن بسیار سنگین است. در طول برگزاری مسابقات بزرگ مونت کارلو در ماه می، وضعیت ترافیکی جاده‌های اصلی یا فرعی، بدتر می‌شود.

اگر با این وجود قصد رانندگی در موناکو را داشتید، برای یافتن پارکینگ‌های عمومی به صفحه اصلی موناکو پارکینگ مراجعه کنید. در این سایت، شما می‌توانید اطلاعاتی در مورد نرخ پارکینگ‌ها، اطلاعاتی را در مورد زمان‌های گنجایش داشتن و غیره پیدا کنید. بیش از ۴۰ پارکینگ ماشین عمومی در اطراف شهر وجود دارد، در اولین ساعت، پارکینگ‌ها رایگان هستند.

ساکنان موناکو، یعنی افرادی که دارای شناسنامه منگاسکو یا کارت اقامت هستند، می‌توانند ماشین خود را در دفتر صدور مجوز رانندگی و وسایل نقلیه فرانسه ثبت کنند. می‌توان اسناد مورد نیاز خود را در وب‌سایت خدمات عمومی بررسی کرد. این ثبت اولیه باید سالانه تمدید شود و شامل پرداخت مالیات خودرو است.

 

منبع : کجارو